BSH maakt gebruik van cookies waarmee wij en (in indien geaccepteerd) derde partijen uw internetgedrag binnen onze website kunnen volgen. Dankzij deze en vergelijkbare technieken kunnen wij de website voor u naar verwachting laten functioneren en u daarbij persoonlijker van dienst zijn met gerichtere boodschappen.

Veelgestelde vragen over Home Connect

Met Bosch Home Connect huishoudapparaten opent zich een wereld van mogelijkheden in jouw huishouden. Je kunt alle apparaten op afstand bedienen en beheren. Perfecte resultaten komen binnen handbereik met een touch, tip of swipe op je telefoon of tablet. Hieronder vind je de antwoorden op veelgestelde vragen over de Bosch Home Connect huishoudapparatuur.

Is het mogelijk om Bosch huishoudapparatuur achteraf te verbinden? Kan bestaande apparatuur ook van Home Connect worden voorzien?

Bestaande apparatuur achteraf voorzien van verbonden intelligentie is altijd minder functioneel en duurder, in vergelijking met apparaten die van begin af aan Home Connect hebben. Bovendien zijn deze apparaten onderworpen aan speciale veiligheidsvoorzorgsmaatregelen, waar je rekening mee moet houden en die je dient te controleren wanneer je er elektronische onderdelen van wilt vervangen.

Kunnen andere huishoudelijke functies, zoals verlichting en verwarming, ook worden opgenomen in het Home Connect ecosysteem?

Home Connect richt zich er in eerste instantie op om de Bosch huishoudapparatuur en de andere merken van BSH te integreren in de Home Connect app. Momenteel kunnen daar nog geen andere huishoudelijke functies aan worden toegevoegd. Om het zo makkelijk mogelijk te maken om bij ons partnernetwerk aan te sluiten, ontwikkelen we momenteel een Software Development Kit (SDK).

Kunnen de apparaten bediend worden vanaf meerdere devices tegelijkertijd?

Ja dat kan. Degene die als eerste connect wordt in dat geval Super User en kan andere gebruikers verwijderen zolang hij of zij met het apparaat bezig is.

Zijn er minimale vereisten voor wifirouters?

Het Home Connect systeem werkt met alle standaard wifirouters die met de gebruikelijke smartphones en tablets werken. Wanneer je wifinetwerk niet versleuteld is met WPA- of WPA2-versleuteling, is het helaas niet mogelijk om je apparaat te registreren.

Hoe zit het met gegevensbescherming en -beveiliging?

Door alleen met versleutelde wifinetwerken te werken, maken we het gebruik zo veilig mogelijk.

Wat houdt het uitgebreide beveiligingsconcept van Home Connect precies in?

Home Connect heeft een uitgebreid beveiligingsconcept ontwikkeld en geïmplementeerd. Dit omvat ook regelmatige controles van het systeem ter bescherming tegen professionele hackers. Er wordt gebruik gemaakt van state-of-the-art encryptietechnologie waarbij registratiedata niet gecombineerd worden met data die voortvloeien uit het daadwerkelijke gebruik van de apparaten.

Hoe kan ik er voor zorgen dat mijn verbonden apparaat geen data verstuurt?

Om van zoveel mogelijk functionalteiten gebruik te kunnen maken is het noodzakelijk het apparaat met de server te verbinden. Desgewenst kun je het apparaat ook offline laten. In dat geval zal het geen data verzenden.

Kan ik data ook achteraf wissen? En weet ik dan zeker dat ze ook echt helemaal gewist zijn?

Dat kan en daar kun je zeker van zijn. Het makkelijkst is om het apparaat terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je koppelt de netwerkinstellingen en het gebruikersaccount daarmee los van het apparaat. Met de instellingenknop kun je ook op elk gewenst moment je Home Connect account verwijderen. Om gegevens van de Home Connect server te laten verwijderen volstaat het ons service contactcentrum te bellen en dit verzoek aan ons door te geven. Hierna worden de gebruikersdata binnen 10 dagen gewist.

Komt er een LAN interface beschikbaar voor de apparaten?

Omdat Home Connect al wifi gebruikt, staat LAN niet op de planning. De keuze voor wifi is gebaseerd op de beschikbaarheid in de meerderheid van alle huishoudens, waardoor directe communicatie tussen smartphones, tablets en de keukenapparatuur mogelijk wordt gemaakt.

Heb ik randapparatuur nodig om van de Home Connect functionaliteiten te kunnen profiteren?

Nee, het enige dat je moet doen is de Home Connect app op je device installeren en verbinding laten maken met je apparaat en het wifinetwerk.

Werkt Home Connect ook bij een zwak wifisignaal?

Gebruik in dat geval een wifi extender of -booster of verbind het apparaat rechtstreeks met een powerline-adapter. Ons serviceteam adviseert graag bij de optimale keuze om je signaal sterk genoeg te krijgen zodat je alle handige toepassingen kunt ontdekken.

Hoe kan ik controleren of de reikwijdte van mijn netwerk groot genoeg is ten opzichte van de positie van het apparaat?

Gebruik je smartphone of tablet om de signaalsterkte te controleren of download een hulpje in de vorm van een network analyzer app.

Waar kan ik de Home Connect app downloaden?

De gratis app is beschikbaar in de Apple App Store en Google Play.

Ontvang ik nog papieren documentatie bij een Bosch apparaat met Home Connect?

Als het apparaat bij jou thuis wordt bezorgd zal er ook een papieren handleiding bij zitten. Deze staat natuurlijk ook online.

MyBosch

Meld je gratis aan en geniet van de voordelen!

Onze service

Perfecte service – voor en na de aankoop.

088-424 4010

Ontdek Bosch

Ontdek kwaliteit, perfectie en betrouwbaarheid.

Vind een dealer

Vind een verkooppunt bij jou in de buurt.