Cookie gebruik

Over cookies
BSH maakt bij het aanbieden van diensten gebruik van cookies. Een cookie is een klein tekstbestandje dat, bij bezoek aan de website, wordt geplaatst op de harde schijf van uw computer. Een cookie bevat gegevens, zodat u als bezoeker kan worden herkend, telkens als u de website bezoekt. Het is dan mogelijk om de website speciaal op u in te stellen en/of het inloggen te vergemakkelijken.

Instellingen cookies
U kunt in uw browser cookies altijd buiten werking stellen, zonder dat dit vergaande gevolgen heeft voor het gebruik van de website. Het gevolg kan dan echter wel zijn dat bepaalde onderdelen minder of niet meer toegankelijk voor u zijn.

Bosch op IFA 2017: Innovaties voor consumenten die kwaliteit willen

Afbeelding nieuwsbrief september 2017

Begin september vond de IFA in Berlijn plaats. Op deze jaarlijkse elektronicabeurs verraste wij de Bosch bezoekers ook dit jaar weer met noviteiten en innovaties voor consumenten die kwaliteit willen. Bosch presenteert dit jaar producten voor elk type huishouden.

München. Het succes van een merk is sterk afhankelijk van hoe goed de producten voldoen aan de eisen van de doelgroep. Voor Harald Friedrich, CEO van Robert Bosch Hausgeräte GmbH, staat één ding vast: “Onze consumenten zijn allemaal kwaliteitsbewust. Dat geldt niet alleen voor hun levensstijl, maar ook voor de producten die ze gebruiken. Dat geldt juist voor huishoudelijke apparaten, want deze worden dagelijks gebruikt.” Daarom richt Bosch zich altijd op de ontwikkeling van apparaten die bekend staan om hun betrouwbaarheid op het gebied van functionaliteit, gebruiksgemak en een stijlvol ontwerp. Bosch heeft daarvoor meerdere onderscheidingen op zijn naam staan: “Most Trusted Brand” door Reader's Digest, producten die zijn uitgeroepen tot beste uit consumententests uitgevoerd door Stiftung Warentest en een lange lijst van internationale ontwerpprijzen.

Het huishouden als persoonlijkheid
Maar Bosch gaat verder: “We willen mensen voor ons winnen met hun individualiteit”, zegt het hoofd van marketing, Michael Bohn. “Daarom richten we ons al jaren op de verschillende wensen en behoeften van onze consumenten en ontwikkelen we nieuwe producten met hun huishoudens in ons achterhoofd.”

Uit marktanalyses en -onderzoeken van Bosch zijn sociale belangen en behoeften naar voren gekomen die nu belangrijk zijn voor mensen in hun huishouden: een gezonde, duurzame levensstijl, onthaasten, controle, vereenvoudiging en draadloze technologie. Het is vervolgens de waarde die toegekend wordt aan deze wensen en behoeften die de huishoudens hun eigen persoonlijkheid geeft. “Onze nieuwe producten spelen in op deze individualiteit en maken het dagelijkse leven van onze consumenten makkelijker, veiliger en aangenamer”, zegt Harald Friedrich. In de Bosch-stand op de IFA in Berlijn presenteert het merk zijn innovatieve producten dit jaar voor de eerste keer in vijf leefruimtes die de belangrijkste behoeften van huishoudens vertegenwoordigen: Simply Healthy, Simply Perfect, Simply Clean, Simply My Style en Simply Smart.

Van 1 tot 6 september demonstreert Bosch op de vakbeurs hoe de innovatieve oplossingen concreet toegepast kunnen worden in het dagelijkse leven.

Simply Healthy: innovaties voor een bewuste levensstijl
In de Simply Healthy-ruimte presenteert Bosch producten die inspelen op de trend van gezond leven: van koelkasten met VitaFresh tot kleine huishoudelijke apparaten als juicers en blenders om sappen en smoothies mee te maken. In stilte hygiënisch schoon wassen vanaf 20°C of een slimme voedingsadviseur in de vorm van de X-Spect-scanner (nog in de ontwerpfase); alle producten leveren een bijdrage aan een gezond leven. Bosch introduceert steeds meer nieuwe functies, zoals de speciale ActiveOxygen-functie voor hygiënisch wassen. Zo profiteren steeds meer huishoudens van de baanbrekende technologieën.

Simply Perfect: perfecte resultaten
Uit onderzoek blijkt dat consumenten van Bosch perfecte resultaten willen boeken in het huishouden. Deze resultaten moeten eenvoudig bereikt kunnen worden, zodat de consument zoveel mogelijk kan onthaasten en ontspannen in het dagelijkse leven. Bosch past innovatieve en resultaatgerichte technologieën uit de premium klasse toe in de bredere productmix, zoals de nieuwe Serie 6 | 4 | 2 ovens en fornuizen. Afhankelijk van budget, ruimte en persoonlijke wensen kiezen huishoudens het perfecte apparaat uit een groot aanbod modellen. Net als de Serie 8-apparaten zijn de nieuwe ovens en fornuizen dankzij hun slanke, moderne ontwerp afgestemd op andere huishoudelijke apparaten van Bosch, zoals koelkasten en afzuigkappen. Ze voldoen daarmee aan de vraag van de consument naar hoogwaardige producten die bijdragen aan een warme sfeer.

Simply Clean: schoonmaken makkelijker gemaakt
Om welke huishoudelijke taken het ook gaat, de innovaties van Bosch zijn altijd gebaseerd op bestaande behoeften van huishoudens. In de Simply Clean-ruimte op de IFA 2017 vereenvoudigen ze taken en bieden maximaal gebruiksgemak door hulp en controle. Dit geldt voor alle producten: van de krachtige en wendbare oplaadbare stofzuiger en het automatische i-Dos-doseringssysteem voor wasmachines, tot de PerfectDry-vaatwassers – die net zo goed zijn in drogen als ze zijn in wassen. Alle functies en producten verlichten huishoudelijke taken en dat betekent dat er meer tijd overblijft voor de echt belangrijke dingen in het leven, zoals tijd doorbrengen met familie en vrienden.

Simply Smart: helemaal klaar voor een draadloze toekomst
Bosch ontwikkelt ook steeds meer en steeds intelligentere oplossingen voor het draadloze thuisnetwerk. Het afgelopen jaar completeerde Bosch zijn portfolio van groothuishoudelijke apparaten met netwerkconnectiviteit voor alle productcategorieën. Nu brengt het merk het eerste kleine huishoudelijke apparaat met netwerkconnectiviteit op de markt: de Roxxter-robotstofzuiger. De stofzuiger kan via spraak aangestuurd worden. De digitale samenwerkingen zorgen voor uitbreiding van het Home Connect-systeem en bieden een scala aan slimme oplossingen waarmee huishoudens zich onderdompelen in de digitale wereld. Inspiratie voor recepten, energiebesparing, verbeterde veiligheid en zelfs automatisch uitgevoerde opdrachten zijn allemaal aan de orde van de dag. Het overkoepelend systeemplatform Bosch Smart Home biedt oplossingen op allerlei gebieden, waaronder veiligheid, binnenklimaat en verlichting.

Simply My Style: individualiteit staat voorop
'Customising' is ook een belangrijke trend, en niet alleen op het gebied van mode en interieur. Met Simply My Style introduceert Bosch ook customising of personaliseerbare apparaten voor de keuken. Als eerste merk presenteert Bosch een koel-vriescombinatie die van kleur kan veranderen. De deurfronten zijn eenvoudig te verwisselen en zijn beschikbaar in 19 verschillende kleuren, waardoor de stijl van de keuken snel is aangepast.

“De persoonlijkheid van een huishouden is niet statisch”, benadrukt Harald Friedrich. “Afhankelijk van omstandigheden veranderen voorkeuren, behoeften en wensen. De uitdaging voor ons is om met onze producten de perfecte oplossing te bieden voor elke fase. Dat is het doel dat ons drijft.”

Overzicht nieuwsbrief

Afbeelding impressie
Afbeelding impressie
Afbeelding impressie
Afbeelding impressie