Skip to content
Huishoudapparaten
Inloggen / registreren

Bezorgen en installeren

Kleinhuishoudelijke apparaten, accessoires, onderdelen en reinigingsmiddelen.

Klein huishoudelijke apparaten & accessoires, reinigingsmiddelen en onderdelen

Met klein huishoudelijke apparaten bedoelen we apparaten zoals espressomachines, waterkokers, stofzuigers, keukenmachines, staafmixers en blenders. Deze apparaten bezorgen we bij orders vanaf € 29,- gratis via PostNL. Dit geldt ook voor onderdelen, accessoires of reinigingsmiddelen. De levertijd van dit soort producten is 2-4 werkdagen.

Zodra jouw bestelling is aangemeld bij PostNL ontvang je een email met een track & trace nummer. Zo weet je precies wanneer je jouw pakketje ontvangt.

Groothuishoudelijke apparaten met een wasmachine als voorbeeld.

Groot huishoudelijke apparaten.

Onder groot huishoudelijke apparaten verstaan we wasmachines, drogers, vaatwassers, koelkasten, ovens, kookplaten, magnetrons en afzuigkappen. Deze apparaten worden door onze logistieke dienstverlener Vonk gratis bij je thuis bezorgd. Voor het installeren van deze apparaten zijn er verschillende mogelijkheden. We leggen graag uit wat de verschillen zijn, zodat jij precies weet welke installatieservice je nodig hebt. Lees hieronder onder “Standaard gratis bezorging en installatie” wat onze gratis bezorging inhoudt. Onder “Extra opties en installatieservices” lees je wat er nog meer mogelijk is wat betreft leveringen en installaties.

Standaard gratis bezorging en installatie.

Zoals gezegd bezorgen en installeren we groot huishoudelijke apparaten altijd gratis bij je thuis via onze logistieke dienstverlener Vonk. Tijdens het plaatsen van een bestelling kun je zelf aangeven op welke dag en in welk tijdsvenster jij jouw bestelling wilt ontvangen. Mocht er geen passend moment beschikbaar zijn kun je er voor kiezen om telefonisch een afspraak te maken. In dat geval wordt er binnen één werkdag nadat jij je order hebt geplaatst, contact met je opgenomen om een afspraak te maken.

Wat valt er allemaal onder deze standaard gratis bezorging? Belangrijk om te weten is dat we:

  • het apparaat op de begane grond leveren of op een verdieping die via een lift te bereiken is;
  • vrijstaande apparaten gratis uitpakken, plaatsen en installeren*
  • het vrijstaande apparaat na plaatsing en aansluiting functioneel testen en een korte uitleg geven van de mogelijkheden;
  • jouw oude, vergelijkbare apparaat weer meenemen als je deze schoon, droog en afgekoppeld klaar hebt staan op de begane grond of op een verdieping die via een lift te bereiken is;
  • al het verpakkingsmateriaal weer meenemen;
  • op werkdagen tussen 07:30 en 20:00 uur leveren.

Gaat het om een inbouw apparaat, een apparaat dat via een trap omhoog moet worden getild, of zijn er extra handelingen nodig zoals een aansluiting op een trekschakelaar of op gas? Kijk dan bij de extra installatieservices, want ook dat is allemaal mogelijk.

Speciaal voor de Waddeneilanden: hier bezorgen we ook! Onze logistieke dienstverlener Vonk levert het apparaat af in Den Helder, Harlingen of Holwerd. De koeriersdienst daar brengt het direct naar je toe. Helaas geldt voor de Waddeneilanden puur drempellevering.

*Gratis plaatsen en installeren zit bij de standaard bezorging, tenzij het gaat om een apparaat met perilex- of gasaansluiting.

Gratis retourneren.

Is het product toch niet naar wens? Dan is het natuurlijk mogelijk om het gratis te retourneren. Meer informatie hierover vind je hier op onze Betalen en Retourneren pagina.

Gratis oude apparaat retour.

Wil je dat wij het oude soortgelijke apparaat meenemen? Vink dan in je winkelmandje aan dat je graag wilt dat we het oude apparaat meenemen. Dat scheelt jou een ritje naar de stort. Zorg er wel voor dat het oude apparaat losgekoppeld en droog op de begane grond klaarstaat.

Natuurlijk ontzorgen we je graag door deze service gratis aan te bieden. Maar we vinden het ook belangrijk dat we op deze manier bijdragen aan het op de juiste manier recyclen van onze producten. Zo dragen we allemaal bij aan een zo duurzaam mogelijk product. Wil je meer weten over hoe we het oude apparaat meenemen? Lees dan verder op deze pagina.

Extra opties en installatieservices.

Sommige apparaten moeten worden ingebouwd, aangesloten op ingewikkelde schakelaars of gas of staan bijvoorbeeld op zolder. We hebben er alle vertrouwen in dat je dit zelf kunt doen, maar willen je toch graag laten zien dat wij het ook allemaal voor je kunnen regelen. We kennen de apparaten door en door, en doen dit dus graag. Er zijn 2 extra installatieservices mogelijk: Service Plus en Full Service.

Service Plus: € 49,-
Naast alles wat bij de standaard bezorging zit, hoort bij deze installatieservice ook:

  • de bezorging naar een bovenverdieping (tot en met de 4e etage) via een vaste trap;
  • de installatie en aansluiting van vrijstaande apparaten op verdiepingen tot en met de 4e etage;
  • installatie en aansluiting op stroompunten en leidingen van apparaten met gas- of perilexaansluiting (indien gasslang of perilex stekker reeds aanwezig)
  • het aanpassen van de draairichting van de koelkastdeur;
  • het plaatsen van een bij ons aangeschafte verbindingsset tussen wasmachine en droger;
  • Plaatsen en/of verwijderen van droger op wasmachine
  • het vakkundig aansluiten op een bestaande trekschakelaar;
  • de loskoppeling van het oude apparaat.

Let op: afzuigkappen zijn altijd uitgesloten van plaatsing en aansluiting.

Wil je een apparaat laten inbouwen? Kies dan voor de Full Service installatie.

Full Service: € 109,-
Naast alles wat bij de Service Plus installatie zit, hoort bij de Full Service installatieservice ook:

  • het afkoppelen en uitbouwen van het oude apparaat (ingekitte kookplaten en afzuigkappen vallen hier niet onder);
  • het installeren en aansluiten van het nieuwe inbouwapparaat;
  • het plaatsen en aansluiten van een Amerikaanse side-by-side koelkast (indien de locatie met een steekwagen te bereiken is).

Belangrijk: er worden bij Service Plus en Full Service installatieservices geen bouwkundige aanpassingen gedaan. Indien je de kookplaat wilt laten inbouwen of afkitten, een waterleiding wilt verplaatsen of iets anders wilt aanpassen, raden we aan een keukenspecialist te benaderen.

Een overzicht van de bezorg- en installatieservices.

Lees hieronder de betreffende voorwaarden voor mogelijke uitsluitingen/uitzonderingen.

Standaard Gratis Bezorging Service Plus installatie Full Service installatie
Levering op begane grond/etage met lift
Apparaat wordt uitgepakt
Apparaat wordt geplaatst op gewenste plek
Alleen bij vrijstaande apparatuur

Alleen bij vrijstaande apparatuur
Apparaat wordt op reeds bestaand standaard stopcontact, aan- en afvoer aangesloten**
Alleen bij vrijstaande apparatuur zonder gas- of perilex aansluiting

Alleen bij vrijstaande apparatuur, ook met gas- of perilex aansluiting (indien gasslang of perilex stekker reeds aanwezig)

Uitsluitingen zijn van toepassing, zie de voorwaarden
Oud vergelijkbaar apparaat wordt retour genomen
Verpakking wordt mee retour genomen
Functioneel testen en korte uitleg apparaat
Alleen bij vrijstaande apparatuur zonder gas- of perilex aansluiting.
Levering op andere plek dan begane grond of op plek zonder lift (max 4e etage)
Plaatsen verbindingsset tussen wasmachine en droger**
Plaatsen en/of verwijderen van droger op wasmachine.
Aansluiten trekschakelaar
Draairichting deur koelkast veranderen
Side-by-Side koelkast plaatsen indien locatie met steekwagen te bereiken is***
Inbouwapparaat wordt ingebouwd
Uitsluitingen zijn van toepassing
Oude inbouwapparaat wordt uitgebouwd
Uitsluitingen zijn van toepassing
Frontpanelen worden overgezet
Stekkers worden overgezet
Kosten GRATIS € 49,- € 109,-

**Bijzonderheden aansluiten van apparatuur

  • Afzuigkappen en vlak geïntegreerde (ingekitte) kookplaten zijn uitgesloten van onze Service Plus en Full Service installatie of van plaatsen en aansluiten in algemene zin. Wij adviseren je hiervoor een keukenspecialist te benaderen.
  • Uitsluitend een bij ons aangeschafte verbindingsset voor tussen de wasmachine en de droger wordt geplaatst. De verbindingsset moet geschikt zijn voor de betreffende wasmachine en droger. Daarnaast moet, als je wilt dat deze door onze installateurs bevestigd wordt, de set aanwezig te zijn op het moment dat de apparaten door onze installateurs aangesloten worden.
  • Bij de standaard bezorging zullen wij uitsluitend vrijstaande apparatuur aansluiten, die geen gas- of perilexaansluiting hebben. Voor vrijstaande apparatuur met een gas- of perilexaansluiting is minimaal de Service Plus installatie van toepassing. Voor inbouwapparatuur met een gas- of perilexaansluiting is de Full Service installatie van toepassing.
  • Ook voor het aansluiten van aanwezige verlengslangen en/of het aansluiten op de bestaande trekschakelaar is de Service Plus installatie nodig.

***Levering Side by Side koelkasten of French Door

Amerikaanse Side by Side koelkasten of French Door koelkasten worden uitsluitend geleverd op plekken die bereikbaar zijn met een steekwagen. De doorgang moet minimaal één centimeter breder te zijn dan de diepte van deze apparaten. Dit betekent ook dat we deze koelkasten niet via een trap verplaatsen.

Belangrijk om te weten.

Aansluiting op trekschakelaar.

Je kunt jouw wasmachine of droger laten aansluiten op een bestaande trekschakelaar. Deze elektriciteitsaansluiting is te herkennen aan het koord dat er aan hangt. Het aansluiten op een bestaande trekschakelaar maakt onderdeel uit van de Service Plus installatie. Jouw nieuwe apparaat heeft een stroomkabel waarvan de stekker wordt verwijderd om deze te kunnen aansluiten op de trekschakelaar. In het geval van een bestaande vlinder trekschakelaar, adviseren we je vooraf een specialist te raadplegen. Wij kunnen bij een vlinder trekschakelaar uitsluitend een contrastekker aanbrengen, indien de juiste bedrading aanwezig is. Een nieuwe trekschakelaar installeren of het repareren van een oude trekschakelaar maakt geen onderdeel uit van onze installatieservice.

Aansluiting op perilexstekker.

Voor het aansluiten van keukenapparaten met een hoog vermogen worden perilexstekkers gebruikt. Perilex is de handelsnaam van een goedgekeurd driefasespanning-stekkersysteem. De aansluiting via een perilexkabel maakt geen onderdeel uit van de Standaard Gratis Bezorging. Voor vrijstaande apparatuur met een perilexaansluiting is de Service Plus installatie nodig en voor inbouwapparatuur met een perilexaansluiting is de Full Service installatie nodig. De perilexkabel wordt aangesloten op het nieuwe apparaat en er dient al een perilex-wandcontactdoos aanwezig te zijn.

Deelleveringen.

Het kan zijn dat je meerdere producten bestelt maar dat jouw bestelling in meerdere delen geleverd wordt. Dit komt omdat producten soms in verschillende magazijnen zijn opgeslagen. Je ontvangt voor beide zendingen dan afzonderlijke berichten inzake de levering.

Wat doen onze monteurs niet?
  • De monteurs gaan geen vlizotrap op.
  • Ze maken de weg niet vrij in huis, hier moet je zelf voor zorgen.
  • De monteurs passen de opstelling van de keuken niet aan.
  • Gaat het om een kookplaat? Dan plaatst de monteur deze in de al aanwezige uitsparing.
  • Gas-, elektra- en/of wateraansluitingen worden niet doorgetrokken of aangepast.

Wil je wel veranderingen aanbrengen dan is het goed om eerst contact op te nemen met een specialist, zoals een loodgieter of elektricien.

Moeten we het oude apparaat meenemen?

Moeten we het oude apparaat meenemen?

Dat kan! Als onze bezorgers jouw nieuwe apparaat komen brengen, is het mogelijk het oude apparaat mee terug te geven. Het is zelfs mogelijk om kleine apparaten mee te geven, zoals een blender of staafmixer als deze het niet meer doet. Dan zorgen wij ervoor dat deze via WeCycle op de juiste manier gerecycled wordt.

Om dit zo goed mogelijk te doen is het handig als je:

  • het apparaat uit zet en de stekker uit het stopcontact haalt.
  • het apparaat loskoppelt van de aan- en afvoer.
  • alle slangen en kabels op de achterkant vast zet met tape.
  • het afvoerfilter verwijdert onderaan de machine en het water weg laat lopen. Dit is vooral belangrijk bij wasmachines en drogers.
  • het apparaat leeg en schoon op de begane grond zet.

Heb je gekozen voor de Service Plus installatie? Dan brengen wij het apparaat naar beneden. Zorg dan wel dat het losgekoppeld en schoongemaakt is.

Heb je gekozen voor de Full Service installatie? Dan koppelen wij zelfs het apparaat los of bouwen het uit. Afzuigkappen of ingekitte kookplaten vallen niet onder deze service.

Contact

Je kunt ons bereiken op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur.

088-424 4010

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over onze shop, bekijk dan onze veelgestelde vragen. Indien jouw vraag hier niet bij zit, neem dan gerust contact met onze klantenservice op.

MyBosch

Meld je gratis aan en geniet van de voordelen! Registreer jouw Bosch huishoudapparaat en maak gebruik van alle garantie opties en aanvullende services.

Verlengde garantie

Verleng zelf de garantie, door te kiezen voor het zorgeloos pakket. Deze verzekering verlengt de 2 jaar standaard fabrieksgarantie met 5 jaar.