Skip to content
Huishoudapparaten
Inloggen / registreren

Algemene voorwaarden BSH Huishoudapparaten B.V.

Op de verkoop van onze producten/diensten zijn de volgende voorwaarden van toepassing:

• de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel, inclusief het ‘Modelformulier voor herroeping'.

• de Aanvullende Voorwaarden

Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

BSH is lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en voldoet aan de door Thuiswinkel.org opgestelde gedragsregels. Deze zijn van toepassing als je een product koopt via onze website.

Deze Algemene Voorwaarden van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie (hierna: Thuiswinkel.org) zijn tot stand gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en treden in werking per 1 juni 2014.

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en de ondernemer;

2. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;

3. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;

4. Dag: kalenderdag;

5. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;

6. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;

7. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;

8. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

9. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die lid is van Thuiswinkel.org en producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;

10. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;

11. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;

12. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: BSH Huishoudapparaten B.V.

Adres ondernemer: inspiratiehuis 20|20, Taurusavenue 36, 2132 LS Hoofddorp

Telefoonnummers:

• BSH Algemeen +31 88 424 4444

• Bosch Huishoudapparaten +31 88 424 4010

Tijdstippen telefonische bereikbaarheid:

• BSH Algemeen: maandag t/m vrijdag van 09:00-17.00 uur

• Bosch Huishoudapparaten: maandag t/m vrijdag van 08:00-20:00 en op zaterdag van 09:00-17:00 uur

E-mailadressen:

• BSH Algemeen: informatie@bshg.com

• Bosch Huishoudapparaten: shop-nl@bosch-home.com

Handelsnamen: Bosch, Siemens, NEFF, Gaggenau, BlueMovement

KvK nummer: 33172709

BTW nummer: NL006653789B01

Artikel 3 - Toepasselijkheid

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.

3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;

f. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij producten:

1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

a. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

b. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;

c. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

3. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

5. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

6. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 60 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.

2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.

3. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als de ondernemer hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer.

2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. Dit hoeft niet als de ondernemer heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.

3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.

5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als de ondernemer niet heeft gemeld dat de consument deze kosten moet dragen of als de ondernemer aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

6. Indien de consument herroept na eerst uitdrukkelijk te hebben verzocht dat de verrichting van de dienst of de levering van gas, water of elektriciteit die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of bepaalde hoeveelheid aanvangt tijdens de bedenktijd, is de consument de ondernemer een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de verbintenis dat door de ondernemer is nagekomen op het moment van herroeping, vergeleken met de volledige nakoming van de verbintenis.

7. De consument draagt geen kosten voor de uitvoering van diensten of de levering van water, gas of elektriciteit, die niet gereed voor verkoop zijn gemaakt in een beperkt volume of hoeveelheid, of tot levering van stadsverwarming, indien:

a. de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht, de kostenvergoeding bij herroeping of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, of;

b. de consument niet uitdrukkelijk om de aanvang van de uitvoering van de dienst of levering van gas, water, elektriciteit of stadsverwarming tijdens de bedenktijd heeft verzocht.

8. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud, indien:

a. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft ingestemd met het beginnen van de nakoming van de overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;

b. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het verlenen van zijn toestemming; of

c. de ondernemer heeft nagelaten deze verklaring van de consument te bevestigen.

9. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.

Artikel 9 - Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.

2. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

3. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen

2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;

3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:

a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

b. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;

4. Pakketreizen als bedoeld in artikel 7:500 BW en overeenkomsten van personenvervoer;

5. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;

6. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;

7. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;

8. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;

9. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

10. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

11. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;

12. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;

13. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;

14. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:

a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en

b. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.

Artikel 11 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

Artikel 12 - Nakoming overeenkomst en extra garantie

1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden indien de ondernemer is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.

4. Na ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.

5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging:

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.

Verlenging:

4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand. De opzegtermijn is ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur:

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 15 - Betaling

1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund, ingaande op de dag na ontvangst van de aanmaning, om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

Artikel 16 - Klachtenregeling

1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

4. Een klacht over een product, dienst of de service van de ondernemer kan eveneens worden ingediend via een klachtenformulier op de consumentenpagina van de website van Thuiswinkel.org www.thuiswinkel.org. De klacht wordt dan zowel naar de betreffende ondernemer als naar Thuiswinkel.org gestuurd.

5. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 17 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

2. Geschillen tussen de consument en de ondernemer over de totstandkoming of uitvoering van overeenkomsten met betrekking tot door deze ondernemer te leveren of geleverde producten en diensten, kunnen, met inachtneming van het hierna bepaalde, zowel door de consument als de ondernemer worden voorgelegd aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl).

3. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de consument zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.

4. Leidt de klacht niet tot een oplossing dan moet het geschil uiterlijk 12 maanden na de datum waarop de consument de klacht bij de ondernemer indiende, schriftelijk of in een andere door de Commissie te bepalen vorm bij de Geschillencommissie aanhangig worden gemaakt.

5. Wanneer de consument een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie, is de ondernemer aan deze keuze gebonden. Bij voorkeur meldt de consument dit eerst aan de ondernemer.

6. Wanneer de ondernemer een geschil wil voorleggen aan de Geschillencommissie , zal de consument binnen vijf weken na een daartoe door de ondernemer schriftelijk gedaan verzoek, schriftelijk dienen uit te spreken of hij zulks ook wenst dan wel het geschil wil laten behandelen door de daartoe bevoegde rechter. Verneemt de ondernemer de keuze van de consument niet binnen de termijn van vijf weken, dan is de ondernemer gerechtigd het geschil voor te leggen aan de bevoegde rechter.

7. De Geschillencommissie doet uitspraak onder de voorwaarden zoals deze zijn vastgesteld in het reglement van de Geschillencommissie (www.degeschillencommissie.nl/over-ons/de-commissies/2404/thuiswinkel). De beslissingen van de Geschillencommissie geschieden bij wege van bindend advies.

8. De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.

9. Indien naast de Geschillencommissie Thuiswinkel een andere erkende of bij de Stichting Geschillencommissies voor Consumentenzaken (SGC) of het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) aangesloten geschillencommissie bevoegd is, is voor geschillen betreffende hoofdzakelijk de methode van verkoop of dienstverlening op afstand de Geschillencommissie Thuiswinkel bij voorkeur bevoegd. Voor alle overige geschillen de andere erkende bij SGC of Kifid aangesloten geschillencommissie.

Artikel 18 - Branchegarantie

1. Thuiswinkel.org staat garant voor de nakoming van de bindende adviezen van de Geschillencommissie Thuiswinkel door haar leden, tenzij het lid besluit het bindend advies binnen twee maanden na de verzending ervan ter toetsing aan de rechter voor te leggen. Deze garantstelling herleeft, indien het bindend advies na toetsing door de rechter in stand is gebleven en het vonnis waaruit dit blijkt, in kracht van gewijsde is gegaan. Tot maximaal een bedrag van €10.000,- per bindend advies, wordt dit bedrag door Thuiswinkel.org aan de consument uitgekeerd. Bij bedragen groter dan €10.000,- per bindend advies, wordt €10.000,- uitgekeerd. Voor het meerdere heeft Thuiswinkel.org een inspanningsverplichting om ervoor te zorgen dat het lid het bindend advies nakomt.

2. Voor toepassing van deze garantie is vereist dat de consument een schriftelijk beroep hierop doet bij Thuiswinkel.org en dat hij zijn vordering op de ondernemer overdraagt aan Thuiswinkel.org. Indien de vordering op de ondernemer meer bedraagt dan €10.000,-, wordt de consument aangeboden zijn vordering voor zover die boven het bedrag van €10.000,- uitkomt over te dragen aan Thuiswinkel.org, waarna deze organisatie op eigen naam en kosten de betaling daarvan in rechte zal vragen ter voldoening aan de consument.

Artikel 19 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Artikel 20 - Wijziging van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel

1. Wijzigingen in deze voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de consument meest gunstige bepaling zal prevaleren.

Thuiswinkel.org

www.thuiswinkel.org

Horaplantsoen 20, 6717 LT Ede

Februari 2024

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

- Aan: [ naam ondernemer]

[ geografisch adres ondernemer]

[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]

[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

- Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroep/herroepen*

- Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]

- [Naam consumenten(en)]

- [Adres consument(en)]

- [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

- Datum

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.

Download hier de Algemene Voorwaarden

Aanvullende voorwaarden – Overeenkomst op Afstand (zie artikel 19 “Algemene Voorwaarden Thuiswinkel”)

Artikel 1 - Definities

1. De definities in deze Aanvullende Voorwaarden hebben dezelfde betekenis als de definities in de “Algemene Voorwaarden Thuiswinkel”, tenzij anders aangegeven.

2. In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

a) Aanvullende Voorwaarden: deze voorwaarden, die gelden in aanvulling op de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel;

b) Algemene Voorwaarden Thuiswinkel: de algemene voorwaarden die door de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie tot stand zijn gekomen in overleg met de Consumentenbond in het kader van de Coördinatiegroep Zelfreguleringsoverleg (CZ) van de Sociaal-Economische Raad en welke in werking zijn getreden per 1 juni 2014;

c) Begane Grond: de verdieping die op gelijke hoogte is als de stoep/straat, en die de logistieke dienstverlener aldus kan bereiken met een steekwagen, zonder gebruik te maken van een trap. Ter illustratie, een verdieping die bereikt wordt via een bordestrap is geen ‘begane grond’;

d) Tweedekans Apparaten: nieuwe apparaten van BSH die lichte schade kunnen bevatten. Deze apparaten zijn ongebruikt, gecontroleerd en technisch in orde;

e) BSH: BSH Huishoudapparaten B.V., gevestigd te Hoofddorp, producent en verkoper van onder meer huishoudapparaten;

f) Closed User Group: besloten gemeenschap van consumenten die toegang heeft tot specifieke voordelen, zoals een groep leden van personeelswinkels of affiliate programma’s;

g) Groothuishoudelijk Apparaat: grote huishoudelijke apparaten zoals wasmachines, wasdrogers, vaatwassers, koelkasten, koel-vriescombinaties, ovens, kookplaten, magnetrons en afzuigkappen en dergelijke;

h) Kleinhuishoudelijk Apparaat: kleine huishoudelijke apparaten zoals broodroosters, koffiezetapparaten, keukenmachines, waterkokers, stofzuigers, staafmixers en dergelijke;

i) Marktplaats: een online platform waar verkopers hun producten te koop aanbieden en waar kopers het aanbod kunnen kopen. Een marktplaats wordt (veelal) gefaciliteerd door een derde partij;

j) Website of Webshop: de website(s) of webshop(s) van BSH waarop deze aanvullende voorwaarden door BSH zijn gepubliceerd en van toepassing zijn.

Artikel 2 - Betalingen

1. In aanvulling op artikel 15 lid 2 van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel dient een Consument bij de aankoop van Groothuishoudelijke Apparaten, Kleinhuishoudelijke Apparaten, onderdelen, accessoires, consumptiegoederen, reinigings- en onderhoudsproducten en overige producten zonder abonnement minimaal 50% (vijftig procent) van het aankoopbedrag te voldoen (vooruitbetaling). Bij de aankoop van producten met een abonnement dient het gehele bedrag per bestelling voor levering te worden voldaan.

2. Indien de Consument niet het volledige aankoopbedrag heeft betaald op het moment van aankoop, zal de Consument het resterende aankoopbedrag voldoen op het moment van levering van het aangekochte product of op een later moment (indien als zodanig aangegeven in het bestelproces). Eventuele transactiekosten doordat een Consument niet in één keer het aankoopbedrag voldoet, kunnen aan de Consument in rekening worden gebracht. Indien dergelijke transactiekosten in rekening worden gebracht, dan staan deze kosten vermeld op de Website en worden deze kosten vermeld in het bestelproces en op de factuur.

3. Indien voor bezorging van producten kosten in rekening worden gebracht, dan staan deze kosten vermeld op de Website en worden deze kosten vermeld in het bestelproces en op de factuur.

Artikel 3 - Bezorgen en installeren van Groothuishoudelijke Apparaten, retour oude apparaat

1. Groothuishoudelijke Apparaten worden geleverd op het afleveradres dat door de Consument is aangegeven in het bestelproces. Het afleveradres dient zich in Nederland te bevinden.

2. Groothuishoudelijke Apparaten worden standaard op de Begane Grond geleverd. Ter discretie van BSH kan BSH het Groothuishoudelijk Apparaat naar een andere verdieping brengen indien een lift aanwezig is vanaf de Begane Grond.

3. De Consument dient zorg te dragen dat de ruimte, waar het Groothuishoudelijk Apparaat afgeleverd wordt, goed bereikbaar is.

4. Indien voldaan is aan de bepalingen van leden 1-3 van dit artikel, pakt BSH Groothuishoudelijke Apparaten uit, plaatst deze, test deze functioneel en neemt het verpakkingsmateriaal mee terug.

5. Met uitzondering van leveringen op de Waddeneilanden kan de Consument kiezen voor aanvullende installatieservices en overige services (zoals plaatsing op hogere verdiepingen zonder lift, installatie van inbouwapparatuur etc.). De Consument kan bij het sluiten van de koopovereenkomst kiezen voor dergelijke aanvullende services. Bijkomende kosten voor deze aanvullende services worden vermeld in het bestelproces en op de factuur.

6. Uitsluitend vrijstaande apparaten zonder gas- of perilex aansluiting worden op de bestaande standaard stopcontacten en leidingen aangesloten.

7. BSH zal nimmer keukenopstellingen aanpassen (zo wordt een kookplaat uitsluitend geplaatst in de reeds aanwezige uitsparing) of elektriciteitskabels of leidingen doortrekken om de Groothuishoudelijke Apparaten aan te sluiten.

8. Bij aflevering van een Groothuishoudelijk Apparaat kan BSH, indien gewenst door de Consument, een vergelijkbaar afgedankt apparaat mee retour nemen. Onder “vergelijkbaar” wordt verstaan een gelijkwaardig type apparaat dat dezelfde functie heeft als het nieuwe bezorgde apparaat. BSH kan echter weigeren het afgedankte apparaat mee retour te nemen indien deze verontreinigd is, deze nog gevuld is, water bevat, niet afgekoppeld is, of niet goed bereikbaar op de Begane Grond staat. Het afgedankte (oude) apparaat wordt alleen door BSH retour genomen indien deze aanwezig is op het adres van het afgeleverde (nieuwe) apparaat.

9. Aanvullende informatie over de manier van bezorgen en installeren staat aangegeven op de Website.

Artikel 4 - Bezorgen van Kleinhuishoudelijke Apparaten, retour oude apparaat

1. Kleinhuishoudelijke Apparaten worden geleverd op het door de Consument aangegeven afleveradres, door een door BSH ingeschakelde logistieke dienstverlener. Het afleveradres dient in Nederland te zijn.

2. De Consument kan het afgedankte, vergelijkbare Kleinhuishoudelijk Apparaat gratis opsturen naar BSH (op het adres zoals aangegeven op de Website) of inleveren bij bijvoorbeeld de lokale milieustraat. Onder “vergelijkbaar” wordt verstaan een gelijkwaardig type apparaat dat dezelfde functie heeft als het afgeleverde apparaat.

3. Aanvullende informatie over de manier van bezorgen staat aangegeven op de Website.

Artikel 5 - Bezorgen van onderdelen, accessoires, consumptiegoederen, en reinigings- en onderhoudsproducten

1. Onderdelen, accessoires, consumptiegoederen en reinigings- en onderhoudsproducten worden geleverd op het door de Consument aangegeven afleveradres, door een door BSH ingeschakelde logistieke dienstverlener. Het afleveradres dient in Nederland te zijn.

2. Aanvullende informatie over de manier van bezorgen staat aangegeven op de Website.

3. Voor aanvullende bepalingen inzake het bezorgen van producten met een abonnement, zie artikel 8 van de Aanvullende Voorwaarden.

Artikel 6 - Ontbinding en retourneren

1. In afwijking van artikel 6 lid 1 van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel kan de Consument een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een Groothuishoudelijk Apparaat, Kleinhuishoudelijk Apparaat, onderdelen, accessoires, consumptiegoederen en reinigings- en onderhoudsproducten gedurende een bedenktijd van 30 dagen zonder opgave van redenen ontbinden.

2. Indien de Consument de overeenkomst wil ontbinden dan dient hij dit kenbaar te maken aan BSH. De kennisgeving kan op de volgende manieren plaatsvinden:

a) door het product terug te sturen aan BSH, vergezeld van een verklaring dat hij de overeenkomst wil ontbinden. Deze verklaring kan geschieden door gebruik van het Herroepingsformulier (zie de website of Bijlage I bij de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel) of op een andere door de Consument gekozen schriftelijke wijze. Het product dient binnen de bedenktermijn van 30 dagen (zie artikel 6 lid 1) door BSH ontvangen te zijn.

b) door, zonder het product terug te sturen, de ontbinding binnen de bedenktermijn van 30 dagen schriftelijk te melden bij BSH, door gebruik van het Herroepingsformulier (zie de website of Bijlage I bij de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel) of op een andere door de Consument gekozen schriftelijke wijze. Hierbij geldt het volgende:

• Bij een Groothuishoudelijk Apparaat: De Consument dient zo snel mogelijk een afspraak te maken om het apparaat op te laten halen door BSH. De ophaalafspraak dient plaats te vinden binnen 14 dagen na kennisgeving van de ontbinding;

• Bij een Kleinhuishoudelijk Apparaat: De Consument dient het apparaat naar BSH terug te sturen. BSH dient binnen 14 dagen na kennisgeving van de ontbinding het apparaat ontvangen te hebben;

• Bij onderdelen, accessoires, consumptiegoederen, en producten zonder abonnement: De Consument dient dergelijke producten naar BSH te sturen. BSH dient binnen 14 dagen na kennisgeving van de ontbinding het product ontvangen te hebben.

3. In elk geval van ontbinding en retournering dient de Consument een kopie van het aankoopbewijs bij het product te voegen (bijvoorbeeld in het verpakkingsmateriaal).

4. De Consument dient bij de logistieke dienstverlener om een verzendbewijs te vragen en te vragen naar de mogelijkheden voor een verzekering. BSH is niet verantwoordelijk voor beschadiging of vermissing van het product gedurende het retourtransport.

5. BSH kan kosten in rekening brengen voor het retourneren van producten. Deze kosten zijn maximaal de kosten van het transport die de betrokken logistieke dienstverlener in rekening brengt.

6. De Consument is aansprakelijk voor waardevermindering van producten, die het gevolg is van het gebruik van de producten dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

7. BSH zal het aankoopbedrag van het product (inclusief eventuele verzendkosten en transactiekosten die aan de Consument in rekening waren gebracht bij aankoop), en verminderd met eventuele waardevermindering (zie artikel 6 lid 6) aan de Consument terugbetalen (“Verschuldigd Bedrag”). Kosten voor additionele installatieservices, zoals bijvoorbeeld Service Plus Installatie en Full Service Installatie, waarvoor de Consument bij zijn bestelling heeft gekozen, vallen niet onder het herroepingsrecht. Deze kosten zijn bij ontbinding dus niet door BSH jegens de Consument verschuldigd.

8. In aanvulling op artikel 9 lid 2 van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel:

a) Indien BSH een product ophaalt bij de consument thuis: BSH zal het Verschuldigde Bedrag zo snel mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na de datum van ophalen van het apparaat terugbetalen;

b) Indien de Consument een product naar BSH terugstuurt: BSH zal zo snel mogelijk na ontvangst van het geretourneerde product, of bewijs dat het product is geretourneerd, het Verschuldigde Bedrag aan de Consument terugbetalen.

9. BSH zal het Verschuldigde Bedrag aan de Consument overmaken via de door de Consument bij aankoop gekozen betaalmethode (bijvoorbeeld terugboeking naar dezelfde bankrekening als waarmee de Consument het product had betaald).

10. De contactgegevens van BSH voor het retourneren van producten, alsook aanvullende informatie over de manier van aanmelden en terugbetalen, staan op de Website.

Artikel 7 - Ontdekking gebrek & beschadigd product

1. Indien het afgeleverde product niet aan de overeenkomst beantwoordt, dan dient de Consument dit zo snel mogelijk, en uiterlijk binnen twee maanden na ontdekking, door te geven aan BSH. Indien er sprake is van schade aan het afgeleverde product, dan raadt BSH aan dat de Consument foto’s van de buitenste en binnenste verpakking alsook van het product maakt en naar BSH stuurt. De Consument kan hierbij het product voorzichtig uit de verpakking halen en inspecteren. BSH raadt aan dat de Consument de verpakking bewaart in het geval vermoed wordt dat de schade is ontstaan tijdens het verzenden van het product.

Artikel 8 - Aanvullende bepalingen inzake producten met een abonnement

1. Om een abonnement af te sluiten voor producten van BSH heeft de Consument een gebruikersaccount op de Website nodig. Voor het maken van een gebruikersaccount dient de Consument 18 jaar of ouder zijn, in Nederland te wonen en over een computer met internettoegang te beschikken.

2. Het abonnement vangt aan op de dag waarop de Consument zijn eerste bestelling heeft geplaatst.

3. De Consument geeft in de gebruikersaccount aan hoe vaak (met welke intervallen) hij welke producten wil ontvangen. Ter illustratie: indien een Consument op 10 maart een abonnement heeft gesloten met een interval van 6 maanden, dan betekent dit dat 10 maart en 10 september als verzenddata worden gehanteerd.

4. De prijs van producten die onder het abonnement vallen staat vermeld op de Website. Prijswijzigingen gaan direct in na publicatie op de Website.

5. Bij aanvang van het abonnement worden de prijzen voor de eerste bestelling vermeld in het bestelproces en op de factuur.

6. Minimaal 7 dagen voor elke vervolglevering ontvangt de Consument een e-mail van BSH waarin de specificaties van de vervolglevering staan, inclusief de dan geldige prijs. De Consument kan binnen 3 kalenderdagen na ontvangst van deze e-mail de levering aanpassen of annuleren.

7. De betaling voor een abonnement geschiedt automatisch via creditcard, incasso of iDEAL en wordt afgehandeld door een incassopartner van BSH. De betaling wordt afgeschreven op de verzenddatum van de bestelling, zijnde het moment dat de bestelling het magazijn van BSH verlaat.

8. Bestelde producten worden in hun oorspronkelijke versie bezorgd. BSH behoudt zich het recht voor om kleine technische wijzigingen aan te brengen die geen invloed hebben op de werking van het product. Door deze kleine technische wijzigingen kan het productnummer veranderen.

9. Bestelde producten worden geleverd onder voorbehoud van beschikbaarheid. Indien BSH een product tijdelijk niet kan leveren, zal dit zo spoedig mogelijk nadat het product weer leverbaar is alsnog worden verzonden. Indien een product langere tijd niet leverbaar is of BSH het product uit het assortiment haalt, behoudt BSH zich het recht voor het abonnement op het desbetreffende product te beëindigen.

10. BSH streeft ernaar geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed en uiterlijk binnen 30 dagen uit te voeren. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de Consument hiervan uiterlijk 30 dagen na besteldatum een bericht. De Consument heeft in dat geval het recht om de bestelling zonder kosten te ontbinden.

11. In aanvulling op artikel 15 lid 4 van de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel: indien de Consument de betaling storneert, dan kan BSH de Consument een aanmaning sturen, met een betaaltermijn van 14 dagen. Indien de Consument niet binnen deze termijn alsnog betaalt of de producten niet op tijd heeft geretourneerd, dan kan BSH incassokosten en wettelijke rente in rekening brengen.

12. Een Consument kan zijn abonnement te allen tijde per direct opzeggen, met inachtneming van 3 werkdagen vóór de volgende verzenddatum. Het abonnement kan uitsluitend worden opgezegd in de gebruikersaccount.

13. BSH kan een abonnement zonder opgaaf van redenen per direct beëindigen. BSH kan een gebruikersaccount zonder opgaaf van redenen met een opzegtermijn van 4 weken en, in uitzonderlijke gevallen per direct, beëindigen.

Artikel 9 - Tweedekans Apparaten

1. De Consument accepteert dat Tweedekans Apparaten licht beschadigd kunnen zijn.

Artikel 10 - Wettelijke en aanvullende garanties

1. De Consument heeft recht op de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een product de eigenschappen bezit die de Consument ten tijde van de aankoop redelijkerwijs mocht verwachten.

2. In aanvulling op de wettelijke garantie biedt BSH Consumenten verschillende soorten aanvullende garanties, waarvoor additionele voorwaarden gelden. De garantievormen en bijbehorende voorwaarden voor de aanvullende garanties staan op de Website.

Artikel 11 - Digitale diensten

1. BSH apparaten kunnen de mogelijkheid bieden om verbinding te maken met de BSH Home Connect oplossing. Door deze oplossing is het mogelijk om additionele "slimme" functies te gebruiken, zijnde additionele functies die digitaal kunnen worden ondersteund door BSH of een van haar groepsmaatschappijen. Om verbinding te maken met de Home Connect oplossing, moet de gebruiker zich registreren en aanvullende voorwaarden accepteren. Samen met de respectieve privacy-informatie zijn deze aanvullende voorwaarden beschikbaar op de volgende locatie: https://www.home-connect.com/nl/nl/app/legal

Artikel 12 - Markplaatsen

1. Indien BSH producten aan Consumenten aanbiedt via Marktplaatsen, dan zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel en de Aanvullende Voorwaarden ook van toepassing. Daarnaast kan de betreffende Marktplaats ook algemene voorwaarden hanteren die van toepassing zijn op het aanbod. In geval van discrepantie tussen enerzijds de voorwaarden die de Marktplaats hanteert en anderzijds de voorwaarden die BSH hanteert, zullen de voorwaarden van BSH prevaleren.

Artikel 13 – Closed User Groups

1. Indien BSH producten aan Consumenten aanbiedt via Closed User Groups, dan zijn de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel en de Aanvullende Voorwaarden ook van toepassing. Daarnaast kan de betreffende Closed User Group ook algemene voorwaarden hanteren die van toepassing zijn op het aanbod. In geval van discrepantie tussen enerzijds de voorwaarden die de Closed User Group hanteert en anderzijds de voorwaarden die BSH hanteert, zullen de voorwaarden van BSH prevaleren.

Artikel 14 - Wijziging Aanvullende Voorwaarden

1. Inzake de aankoop van Groothuishoudelijk Apparaten, Kleinhuishoudelijke Apparaten, onderdelen, accessoires, consumptiegoederen, en reinigings- en onderhoudsproducten zonder abonnement: BSH kan deze Aanvullende Voorwaarden eenzijdig wijzigen.

2. Inzake de aanschaf van producten met abonnement: BSH kan de bepalingen in deze Aanvullende Voorwaarden, die zien op dergelijke abonnementen, op de volgende manier wijzigen:

a) Wijzigingen die enkel tekstueel zijn: BSH hoeft de Consument niet te informeren;

b) Wijzigingen die inhoudelijke aanpassingen betreffen, die niet tot gevolg hebben dat de rechten en/of verplichtingen van BSH of een Consument significant wijzigen: BSH hoeft de Consument niet te informeren;

c) Wijzigingen die inhoudelijke aanpassingen betreffen die wel tot gevolg hebben dat de rechten van BSH of een Consument significant wijzigen: BSH zal de Consument informeren op de manier zoals aangegeven in artikel 14 lid 3.

3. Gewijzigde Aanvullende Voorwaarden worden van kracht op het moment dat deze op de daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd op de Website. Indien sprake is van wijzigingen zoals bedoeld in artikel 14 lid 2 sub c, dan zal BSH de Consument de aangepaste Aanvullende Voorwaarden, minimaal 1 maand voor inwerkingtreding, op een duurzame gegevensdrager verstrekken.

4. Indien een bepaling uit de Algemene Voorwaarden Thuiswinkel of uit de Aanvullende Voorwaarden leveringsvoorwaarden nietig, ongeldig, niet-afdwingbaar of onwettig wordt bevonden, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.

Download hier de aanvullende voorwaarden

Versie: 22 december 2021

MyBosch

Meld je nu aan en ontvang 10% welkomstkorting!

Onze service

Perfecte service – voor en na de aankoop.

Bereikbaar op maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 20.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur. 088 424 4010

Ontdek Bosch

Ontdek kwaliteit, perfectie en betrouwbaarheid.

Vind een dealer

Vind een verkooppunt bij jou in de buurt.