Huishoudapparaten
Bekijk het onderwerp waarover je meer informatie, nuttige tips of advies wilt krijgen. Kun je de informatie die je zoekt niet vinden, of heb je verdere vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice. De experts van Bosch beantwoorden graag je vragen.
Als jouw Unlimited niet meer zuigt of de zuigkracht neemt af, dan is een onderdeel van je stofzuiger misschien geblokkeerd. Volg de onderstaande stappen om het op te lossen.
1. Controleer of de zuigmond geblokkeerd wordt door vuil, zoals haren. Zo ja, maak deze dan schoon.
2. Check of de zuigbuis verstopt is met vuil. Zo ja, probeer deze met een lang voorwerp voorzichtig vrij te maken.
3. Bekijk of het stofreservoir vol is. Zo ja, leeg hem dan.
4. Reinig het filter.
Als je Unlimited stofzuiger niets doet kan dit verschillende oorzaken hebben. Controleer eerst of de accu correct geplaatst is door de accu via de geleidingsrail in de stofzuiger te plaatsen. Indien de accu correct geplaatst is, is het ook mogelijk dat de accu niet opgeladen is. Laad in dit geval de accu op via de oplaadkabel of het docking station. Tijdens het opladen knippert de statusindicatie wit. Wanneer de accu volledig is opgeladen, is de statusindicatie enkele minuten wit verlicht. Het is ook mogelijk dat de stofzuiger oververhit of onderkoeld is. Schakel in dit geval de stofzuiger uit en koppel het los van de voeding. Wacht daarna tot het apparaat weer op kamertemperatuur is.
Als er een rood lampje brandt op je Unlimited steelstofzuiger, kan dit verschillende oorzaken hebben. Volg de onderstaande stappen om het op te lossen.
1. Controleer of de accu goed op zijn plek zit.
2. Controleer of de accu is opgeladen. Laad de accu op met de meegeleverde oplader. Het witte lampje op de Unlimited knippert tijdens het opladen. Zodra de accu vol is zal het statusindicatielampje enkele minuten wit blijven.
3. Er bestaat een kans dat de stofzuiger oververhit of juist onderkoeld is. Schakel in dit geval de Unlimited uit en koppel het los van de voeding. Wacht daarna tot het apparaat op kamertemperatuur is voordat je hem weer aan zet.
Als de zuigkracht afneemt dan kan het zijn dat het filter en/of het mondstuk verstopt is. Volg de onderstaande stappen om het op te lossen.
1. Schakel het apparaat uit en koppel het los van de voeding.
2. Controleer of het luchtkanaal van het mondstuk naar het apparaat verstopt is. Zo ja, maak dan het luchtkanaal vrij.
3. Leeg het stofreservoir en maak de filtereenheid schoon. Bekijk in de handleiding hoe je dit het beste doet.
4. Nadat het apparaat is afgekoeld, kun je het weer inschakelen.
Wat kan ik doen als de bovenstaande oplossingen geen resultaat hebben geleverd?
Als jouw stofzuiger defect is, kunnen onze specialisten van de centrale werkplaats in Tiel je helpen, ongeacht of het nu de stofzuigermotor is of de kabel van de stofzuiger. Bovendien is het gratis als het binnen de wettelijke garantieperiode valt. Buiten deze periode maken wij altijd eerst een prijsopgave alvorens wij overgaan tot reparatie.
Omdat we vinden dat een stofzuiger niet alleen de allerbeste resultaten moet behalen maar ook nog eens heel lang mee moet gaan, garanderen wij jou jarenlang de beste prestaties. Je ontvangt daarom gratis 10 jaar garantie op de motor van deelnemende Unlimited stofzuigers*. Registreer binnen 6 maanden na aankoop je apparaat via je MyBosch-account en ontvang jouw 10 jaar motorgarantie.
*geldig voor alle Unlimited 6 stofzuigers (gekocht vanaf 1 maart 2022) met artikelnummer BBS61.../BCS61.../BKS61.../BLS61.../BSS61..., Unlimited 7 stofzuigers met artikelnummer BBS71…/BCS71…/BKS71…/ BSS71…, Unlimited 8 stofzuigers met artikelnummer BBS82…/BCS82…/BKS82…/BSS82…
Dankzij jouw feedback verbeteren wij iedere dag onze website. Laat anoniem feedback achter via de korte vragenlijst of neem contact op met onze klantenservice voor specifieke vragen of ondersteuning.