Boek je afspraak in 3 minuten

Boek een afspraak met een officiële Bosch monteur

Boek eenvoudig en snel een afspraak met de officiële Bosch service. Vul hieronder het typenummer (E-nr) van jouw apparaat in om een afspraak te maken. Dit nummer hebben wij nodig om de kwaliteit van de reparatie te garanderen. Onze ervaren technici lossen je probleem in 90% van de gevallen in één keer op.

Bel je liever om een afspraak te maken? Dat is geen probleem. Je kunt ons maandag t/m vrijdag van 8 uur tot 20 uur en op zaterdag van 9 uur tot 17 uur bereiken op het telefoonnummer 088-424 4010.

Maak online een afspraak

Vul hier het E-nummer in, gebruik indien nodig de typeplaat-zoeker of bel 088 - 424 4010
Controleer aub jouw gegevens, deze input is ongeldig
[global.common.msg.errorminlength]
Onbekend E-nummer. Corrigeer invoer of bel 088 - 424 4010
In dit veld kunnen alleen nummers worden ingevoerd
Apparaat gegevens kunnen helaas niet worden gevonden. Alleen afbeeldingen (PNG en JPG) zijn mogelijk.
Oeps, er is een technisch probleem opgetreden. Probeer het opnieuw of typ handmatig het E-Nr (typenummer met toevoeging)

Nog sneller boeken? Login bij MyBosch

Selecteer snel een van jouw geregistreerde producten en boek een afspraak

Heb je nog geen MyBosch account? Registreer je dan snel en geniet van de vele voordelen.

Naar MyBosch

Bosch tarieven service

Kosten

Wat zijn de kosten die verbonden zijn aan een reparatie?

Als klant van Bosch staat er een team van 130 technici voor je klaar die jouw huishoudapparaat beter kennen dan wie dan ook. Bij Bosch letten wij op een aantal factoren om de prijs van jouw  reparatie te bepalen. Wat deze factoren zijn, lees je gemakkelijk hieronder.

Alle prijzen zijn inclusief BTW.

De reparatiekosten dienen per pin betaald te worden. Al onze service engineers hebben een pinapparaat bij zich. Onze service engineers nemen geen cash-geld aan.

In deze gevallen betaal je helemaal niets

Volgens de wettelijke garantie moet een product de eigenschappen bezitten die je er redelijkerwijs van mag verwachten. Indien het product niet de eigenschappen bezit, dan kan je - onder bepaalde voorwaarden - recht hebben op bijvoorbeeld kosteloze reparatie of vervanging. Lees hier meer over de wettelijke garantie.

Naast de wettelijke garantie bieden wijzelf standaard 2 jaar fabrieksgarantie op onze huishoudapparaten.

Indien een gebrek onder de voorwaarden van de fabrieksgarantie valt, dan rekenen wij geen kosten voor reparatie of vervanging - dus geen starttarief en geen arbeidsloon of kosten voor onderdelen -. Normale slijtage van onderdelen wordt ook gedekt.

Dit zit bij het € 139 starttarief inbegrepen

Dit zit bij het 139 euro starttarief inbegrepen, bij een reparatie zonder vervangend onderdeel:

Een geschoold en gecertificeerd technicus, die

  • optimaal voorbereid en goed uitgerust bij je thuis komt
  • de storing onderzoekt en een diagnose stelt
  • de nodige veiligheidstesten uitvoert en
  • de reparatie uitvoert óf
  • de vervolgstappen beoordeelt als de reparatie niet kan worden uitgevoerd zonder een onderdeel te vervangen.

Indien een vervangend onderdeel nodig is, dan maakt de technicus een prijsopgave voor de totale reparatie. Naast het starttarief worden hierin de onderdeelkosten en het arbeidsloon in rekening gebracht. Alle prijzen zijn inclusief BTW.

Voor zijn of haar vertrek geeft de technicus nog praktische onderhoudstips om de levensduur van het apparaat mee te verlengen.

Wist je dat we in 23% van de servicebezoeken in staat zijn om het defect meteen binnen dit starttarief te herstellen, zonder dat daar onderdelen voor nodig zijn?

Dit gebeurt er als de technicus een onderdeel nodig heeft

Onze technicus maakt in zo’n geval een kostenopgave

  • met de kosten voor het onderdeel waardoor reparatie mogelijk wordt
  • en arbeidsloon à € 13,90 per 6 minuten

We zijn altijd transparant over meerkosten voordat we de reparatie uitvoeren. De technicus gaat pas aan de slag na akkoord op de kostenopgave, wat hij in 85% van de gevallen ook meteen kan doen omdat het benodigde onderdeel al in de auto ligt. Daarna geldt nog 2 jaar garantie op het gerepareerde onderdeel. Uitgenomen onderdelen worden milieuvriendelijk verwijderd.

Doen de meerkosten je besluiten het apparaat toch liever te vervangen? Dan betaal je niet meer dan het starttarief van € 139.

Ontdek hier hoe je kleine storingen zelf oplost

In ruim 10% van de servicebezoeken komt een technicus onnodig langs en had het defect eigenhandig opgelost kunnen worden. We raden daarom aan eerst te kijken wat je zelf kunt doen, anders zullen wij het starttarief in rekening te brengen.

Selecteer hier jouw product en klik door naar de ondersteunende servicevideo’s en stappenplannen aan de hand waarvan je de storing in sommige gevallen zelf kunt verhelpen.

Of bel onze servicemedewerkers, die speciaal zijn getraind op productkennis en graag met je willen meedenken over de beste oplossing!
Bel: 088-424 40 10. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Eenvoudig garantie uitbreiden

Volgens de wettelijke garantie moet een product de eigenschappen bezitten die je er redelijkerwijs van mag verwachten. Indien het product niet die eigenschappen bezit, dan kan je – onder bepaalde voorwaarden – recht hebben op bijvoorbeeld kosteloze reparatie of kosteloze vervanging. Lees hier meer over de wettelijke garantie.

Naast de wettelijke garantie bieden wijzelf standaard 2 jaar fabrieksgarantie op onze huishoudapparaten. Indien een gebrek onder de voorwaarden van de fabrieksgarantie valt, dan rekenen wij geen kosten voor reparatie of vervanging – dus geen starttarief en geen arbeidsloon of kosten voor onderdelen. Normale slijtage van onderdelen wordt ook gedekt.

Bovendien bieden wij verschillende mogelijkheden om deze standaard fabrieksgarantie van 2 jaar te verlengen. Bijvoorbeeld met 3 jaar extra garantie bij aankoop van minimaal vier inbouwapparaten, die gekocht zijn bij dezelfde Nederlandse leverancier en die uit verschillende productgroepen komen. Daarnaast kan je, voor een aantrekkelijke prijs, een verzekering afsluiten voor je nieuwe - en zelfs je gebruikte - huishoudapparaten. Bekijk de garantiemogelijkheden en de voorwaarden.

Tot 24 maanden na aankoop kan je een verlengde dekking voor je apparaat kopen, door te kiezen voor het Zorgeloos Pakket. Hiermee verkrijg je - voor al vanaf € 75 - dekking voor nog eens 5 jaar. Zo kan je al die tijd van je apparaat genieten.

Ga je liever voor een allrisk dekking waarbij kosten door slijtage, onopzettelijke schade door eigen toedoen en zelfs gevolgschade zijn gedekt? Dat kan voor een vast, laag maandbedrag met het unieke verzekeringspakket van Bosch: Zekerheid Premium. Hiermee worden de volledige kosten van onze officiële Bosch monteurs en de benodigde onderdelen vergoed als een apparaat gerepareerd moet worden. Meer over Zekerheid Premium.

Minimalistisch thuiskantoor met laptop, keukenapparatuur en gezellige leefruimte op de achtergrond.

Toch zelf oplossen?

Wij bieden je ondersteuning!

Veel storingen aan jouw apparaat kun je eenvoudig zelf oplossen. Om je hierbij zo goed mogelijk te ondersteunen hebben wij verschillende zelfhelp pagina’s gemaakt. Neem een kijkje op deze pagina's om hulp te krijgen bij storingen die je zelf kunt oplossen.

Bekijk de zelfhelp pagina's

Toch zelf oplossen? Typ hier het E-nr in en krijg direct gerichte hulp.

Vul hier het E-nummer in, gebruik indien nodig de typeplaat-zoeker of bel 088 - 424 4010
Controleer aub jouw gegevens, deze input is ongeldig
[global.common.msg.errorminlength]
Onbekend E-nummer. Corrigeer invoer of bel 088 - 424 4010
In dit veld kunnen alleen nummers worden ingevoerd
Apparaat gegevens kunnen helaas niet worden gevonden. Alleen afbeeldingen (PNG en JPG) zijn mogelijk.
Oeps, er is een technisch probleem opgetreden. Probeer het opnieuw of typ handmatig het E-Nr (typenummer met toevoeging)

Wat kost een reparatie door een Bosch monteur?

Valt de reparatie binnen je twee jaar fabrieksgarantie, dan zijn er geen kosten. Buiten de garantieperiode? Dan krijg je korting op je reparatie met onderdeel als je apparaat 8 jaar of jonger is.

Lees meer over hoe we de reparatiekosten berekenen