Huishoudapparaten
Wanneer er geen water in je wasmachine stroomt, moet daar iets aan gedaan worden. Je kan het probleem in de meeste gevallen zelf oplossen. Doorgaans is dat een eenvoudig op te lossen probleem bij het wassen. Hierna de controles die je kunt doen:
Bekijk de video met uitleg over de volgende zaken:
Voor wasmachines met Aquastop
Controleer de waterdruk rechtstreeks op de kraan met een emmer. Uit een volledig geopende kraan moet ongeveer 10 liter water per minuut stromen.
Bekijk de video voor gedetailleerde informatie.
Controleer of de deur goed gesloten is. Zorg dat de deur altijd goed is gesloten voordat je een cyclus start. Je zou een klik moeten horen die aangeeft dat de deur goed gesloten is. Controleer of er geen kledingstukken klem zitten tussen de deur en de behuizing waardoor de deur niet goed sluit en zorg dat de trommel van de wasmachine niet overbeladen is.
Nog één tip:
Sommige wasprogramma's, bijvoorbeeld bij katoen, detecteren de beladingscapaciteit nadat het programma is gestart om de optimale hoeveelheid water voor het wassen te berekenen. Detectie kan maximaal 2 minuten duren. Gedurende deze tijd wordt geen water toegevoegd. Na deze vertraging stroomt het water in de wasmachine.
Nadat je een van of al deze handelingen hebt uitgevoerd, zou er water in je wasmachine moeten stromen. Stroomt er nog steeds geen water in, dan heb je mogelijk hulp nodig van een monteur van Bosch.
Als het probleem niet zelf op te lossen is, kun je natuurlijk altijd contact opnemen met ons Bosch-serviceteam. Klik op de knop hieronder als je een afspraak wilt maken.
Dankzij jouw feedback verbeteren wij iedere dag onze website. Laat anoniem feedback achter via de korte vragenlijst of neem contact op met onze klantenservice voor specifieke vragen of ondersteuning.